
VI Karpiowy Turniej Miast 2019 zostanie rozegrany w dniach 27-30 Czerwca, na łowisku Extra-Carp Radymno. Organizowanie tej zacnej imprezy, w tym roku przypadło grupie miłośników wędkarstwa karpiowego z Mielca i jego okolic. W zawodach weźmie udział 18 drużyn z sześciu miast, po trzy drużyny dwuosobowe z każdego z nich, które będą łowić na wspólny wynik. O końcowym wyniki decyduje suma kilogramów złowionych karpi i amurów nie mniejszych jak 4 kg. Dozwolone jest pływanie pontonami ( wyłącznie w kamizelkach ratunkowych) oraz modelami zdalnie sterowanymi. Stosujemy się również do wewnętrznych wymogów i regulaminu łowiska, z którym każdy uczestnik turnieju musi zapoznać się indywidualnie.
Szczegółowy Regulamin Karpiowego Turnieju Miast 2019 Extra Carp Radymno
Zawody organizowane są dla Teamów z województwa Podkarpackiego i ościennych województw ( lecz nie wyłącznie ), w celu pogłębiania wzajemnych relacji i doświadczeń.
• Zawody rozgrywane są w klasyfikacji drużynowej, na stanowiskach dwuosobowych, na żywej rybie i zgodnie z zasada No Kill ( trzy drużyny z jednego miasta)
• Premiowane miejsca to 1, oraz największa ryba zawodów.
• Ryby zaliczane do punktacji to : Karp i Amur o wadze minimum 4 kg
• Obowiązuje zakaz używania żywych przynęt: (białe ,czerwone robaki itp.)
• Złowiona ryba o w/w wadze może zostać wpisana do karty połowu, tylko po wcześniejszym zważeniu przez osobę, członka jednej z drużyn innego miasta niż łowca.
• Osoba potwierdzająca zaistniały połów i ważenie ma obowiązek złożenia czytelnego podpisu w karcie połowu.
• W przypadku połowu ryby o znacznie większych rozmiarach, która może aspirować do ryby zawodów Big Fish, procedura potwierdzająca połów jest podobna, tylko wymusza powołanie dwóch osób potwierdzających z różnych miast i ich czytelne podpisy.
• Do czasu przybycia osób potwierdzających połów i wagę ryby należy przechowywać w wodzie w workach karpiowych, nie dłużej niż 1 godzinę (nie dotyczy amura), zrozumiała sugestia gospodarza łowiska, do której obowiązku startujący muszą się dostosować.
• Po zważeniu i ewentualnym sfotografowaniu ryba ma być niezwłocznie wpuszczana do wody.
• Amurów nie przechowujemy !!! (ewentualnie max do czasu przybycia osoby potwierdzającej ważenie i połów, działamy szybko i ostrożnie)
• Organizator po losowaniu nakłania do wymiany się swoimi numerami telefonów, z sąsiadującymi najbliżej drużynami z innych miast i ustalenie które osoby ewentualnie podejmą się ważenia i potwierdzania złowionych ryb.
• Jedynie zawodnicy mogą holować i podbierać rybę. Ryba nie podlegająca klasyfikacji musi być niezwłocznie i w sposób humanitarny wpuszczona do wody.
• Ryba zacięta tuż przed sygnałem końcowym zawodów, aby była zaliczona, musi zostać wyholowana w ciągu 15 minut po sygnale.
• Do podbierania i odhaczania ryb wymagana jest: Mata karpiowa oraz podbierak karpiowy lub podbierak o jak największym rozstawie ramion.
• Podczas podbierania i odhaczania ryby należy zachować szczególną ostrożność aby nie została ona pokaleczona.
• Hol musi odbywać się w obrębie swojego stanowiska. Jeżeli ryba wpłynie na łowisko sąsiedniej drużyny i dotknie żyłek zestawów sąsiadów ,mogą oni (ale nie muszą) zgłosić protest do kapitana miasta Mielec, dalej zwanego sędzią głównym . W razie takiego protestu, złowiona ryba nie zostanie uznana.
• Uczestników zawodów obowiązuje zachowanie czystości, ciszy i zakaz palenia ognisk oraz nadmiernego spożywania alkoholu.
• W czasie trwania zawodów na stanowisku musi być cały czas co najmniej jeden zawodnik. Jeżeli dwaj zawodnicy na jakiś czas będą chcieli opuścić stanowisko , zestawy (wędki) muszą wyciągnąć z wody. W razie rezygnacji z łowienia jednego z zawodników, drugi członek drużyny może łowić jedynie na dwie wędki.
• Nie stosowanie się do regulaminu zawodów skutkować będzie wykluczeniem z zawodów
• Wpisowe – w całości przeznaczone na nagrody, wynajęcie łowiska.
• Wyżywienie we własnym zakresie, przewidziany poczęstunek na otwarcie zawodów
• Liczba miejsc obligowana dla 18 drużyn ( brak kompletnych i terminowych wpłat startowego za miasto, może zmusić organizatora do zaproszenia inne chętne do udziału miasto)
• Każda z drużyn po zakończeniu zawodów zobowiązana jest do posprzątania stanowiska i zabrania ze sobą śmieci. Jeśli tego nie uczyni, może zostać zdyskwalifikowana tuż przed ogłoszeniem wyników, nawet w przypadku zajęcia wysokiego miejsca.
• Wpłaty wpisowego na konto, przyjmujemy do dnia 20.04.2019 r.
Wszelkie wątpliwości nie zawarte w regulaminie leżą w gestii organizatora czyli miasta Mielec, która deleguje swojego kapitana Krzysztof Piechota na sędziego głównego i to jego osoba ma wyłączne prawo do rozstrzygania ewentualnych spraw wynikających w czasie trwania zawodów.
Program zawodów:
Czwartek 27.06.2019
12:00-13:00 Otwarcie biura zawodów,
poczęstunek i rejestracja drużyn
13:00-13:30 Otwarcie zawodów, losowanie stanowisk
13:30-14:00 Dojazd do stanowisk
14:00-17:00 Czynności przygotowawcze, rozbijanie namiotów, sondowanie, nęcenie
17:00 Rozpoczęcia łowienia
Niedziela 30.06.2019
11:00 Koniec zawodów
12:00-12:30 Podsumowanie wyników
12:30-13:00 OGŁOSZENIE WYNIKÓW, WRĘCZENIE NAGRÓD, ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW